Известие

Collapse
No announcement yet.

Машинка на чистачките - профилактика

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Машинка на чистачките - профилактика

    Вчера имах свободна минутка и покрай смяна на пластмасите на чистачките и почистване на филтъра на купето, си отворих машинката на чистачките за профилактика. Доста колеги са имали проблем с нея, поради износване. Реших да я прегледам, преди да е станало късно и да откаже баш когато най-много ми трябва.

    - При отворен капак на двигателния отсек развиваме четерите види, които държат дясната кора под чистачките, с торкс Т20:





    - Вдигаме чистачките в най-горно положение и може да свалим дясната кора, като внимателно откопчаваме 3-те щипки:



    - Връщаме чистачките в изходно положение. Развиваме гайките на раменете им и ги отстраняваме:



    - Развиваме и трите види, които държат лявата кора:







    Открива ни се тази гледка:



    - Махаме кората, която е над филтъра на купето:





    - Може да свалим филтъра за пране или подмяна (в моя случай - пране) :





    - Развиваме двата болта и една гайка, които държат машинката за чистачките:





    Изключваме буксите на двата кабела, към управлението на чистачките:



    - Отстраняваме машинката:



    Тук е момента да се откачи кабела от държащите го скоби и да се почисти идеално цялото корито от кал и мизерии, като също така да се почисти идеално и дренажа, който отвежда водата надолу. Снимките в темата са правени, след като всичко е почистено идеално, но първоначално беше голяма мизерия. Съжалявам, че не снимах. Събрах една кофа кал и борови иглички.

    - Добре е да се поднови изолацията на кабелите, ако сте детайлисти:



    Ето я машинката:



    Преди да развия следващите болтове и гайки ги напръсках с WD-40 и ги оставих да "набъбнат"

    - Развиваме гайката на оста с ключ 13:



    - Развиваме и трите болта на редуктора с ключе 10:



    - Отделяме железариите на страна да чакат последващо смазване и се заемаме с редуктора:





    Сваляме пластмасовите протектори:





    - Развиваме трите болта на ел. управляващия блок:



    - Заиграваме се с поялника:



    Управлението и редуктора разделени:



    - Развиваме 4-те болта на капака на редуктора с ключе 10:







    Вижда се, че колелата са останали без смазка. Иначе пистите и контактите на ел. управлението са в перфектна форма.



    - Всичко се смазва добре с грес и се затваря по обратния ред.

    - Идва ред на едно проблемно звено, кото отдавна не си върши работата както трябва - клапана на водата за пръскалките. Водата се връщаше обратно в резервоара и трябваше да чакам около 1 - 2 секунди докато започне да пръска. Добре че в случая на ГТВ чистачките изчакват поне 3 - 4 секунди преди да тръгнат, та не търкаха на сухо.



    С нож отваряме капачката на клапанчето и се наслаждаваме на мизерията вътре:





    Това зеленото е било мембранка, която отдавна е заминала. Пробвах да отрежа такава от силикон от пистолен, но не стана. В Опел-форума колега го е правил с изрезка от презерватив:





    Снимки от процедурата нямам, че се омазах с лубрикант

    - Монтираме маркучетата с клапана от долната страна на перфектно изчистената кората:



    - Нали сме детайлисти, прекарах щипките на корите през водоструйката, че се бяха набили с помия :



    - Монтираме всичко обратно на колата. Преди монтажа на двете кори под чистачките, изчистих долния край на стъклото с препарат, до блясък.
    Трябва да призная, че видях малко зор с настройването на чистачките да чистят в синхрон и в правилна посока. Но с желание и достатъчно нерви всичко става.
    ПП: Преди монтаж на раменете на чистачките, може с да свалите пръскалките и да почистите отворите с карфица. Нормалната им работа изпробвах като надух с уста пръскалката, докато е потопена във вода
    Last edited by b_angelov; d.m.y г., 17:32.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  • #2
    E не няма такъв просто,без конкуренция във форума със подобни теми,подробно описана всяка процедура със снимков матерял,дори простира си снимал ..

    Всички твои теми описани по подобен начин за дадена манипулация по колата са доста ценни тук във раздела..

    Поздравления за търпението което си проявил и резултата е на лице,поредната полезна тема във раздела

    Alfa romeo GTVex
    Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
    Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
    Аudi A3 1.8 20V 02"

    Comment


    • #3
      Докъто сме на темата...имам питане.
      Мойте чистачки седят леко нагоре (според мен) понякога седят още по-нагоре ако стъкото не бъде омокрено подобаващо
      та нормално ли е?
      Мога да снимам за какво иде реч като позиция
      Питането ми е нормално ли седят чистачките леко нагоре при модела?

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
          +1 .

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от _power_ Покажи съобщение
            Докъто сме на темата...имам питане.
            Мойте чистачки седят леко нагоре (според мен) понякога седят още по-нагоре ако стъкото не бъде омокрено подобаващо
            та нормално ли е?
            Мога да снимам за какво иде реч като позиция
            Питането ми е нормално ли седят чистачките леко нагоре при модела?
            По принцип по време на работа дясната чистачка "спира" в по-горно положение. Като изключа чистачките се прибира до край. Мислих, че това е проблем по пистите, но като видях как са направени да прекъсват - може би е нарочно така. Защо - имам няколко обяснения, но все им куца по нещо.
            Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
            Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

            Comment


            • #7
              При мен по същия начин застават по-нагоре когато са пуснати на първа позиция.Май идеята е да виждаш когато вали още по малко!За друга причина все още не мога да се сетя.
              ONLY RSV&GTV

              Comment

              Working...
              X